Nejčastěji kladené otázky

Nejčastěji kladené otázky?

 

Ve vašem eshopu je toho málo, kdy ho budete doplňovat?

V horším případě se ve zprávě objeví slovo vyprodaný, přestože v e-shopu je třeba 50 položek.
V našem e-shopu potažmo v kamenném obchodě toho nikdy nebude moc. Vše je ruční práce a některé produkty vzniknou pouze jednou a jsou neopakovatelné a navíc se naše dílna i s obchodem rozprostírá na 40 metrech čtverečních. 
Každopádně e-shop doplňuju každou chvíli alespoň o pár kousků. Závisí to na výpalech.
 
Asi rozumím tomu, že jsou dnes lidé odtrženi od běžné manuální práce, protože si prostě zajedou do supermarketu a ono jim to všechno naskáče do košíku, takže si už nepředstaví tu práci za jednotlivými kusy (a je úplně jedno, jestli jde o máslo nebo plastovou lopatičku, protože za každou věcí je někde na konci člověk). Ale zkuste si to alespoň představit.  Myslím tu práci. Třeba když doma vaříte, tak to prostě nějakej čas zabere. Asi jako jakákoliv jiná činnost. A teď si představte, že byste si nejdřív museli vypěstovat obilí, abyste si z něho vyrobili mouku a z té mouky pak upekli chleba. A do toho by bylo špatné počasí a úroda by nebyla nic moc. Tak takhle nějak to chodí. Ta práce.
V keramice jde o dlouhý proces výroby: sušení, spousta dekorování, první výpal, spousta dekorování, glazování a druhý výpal. To není otázka dnů, ale týdnů. Jenže tím to nekončí. Ono to do toho e-shopu samo nenaskáče. Všechno to musím vyndat z pece, změřit a zkontrolovat. Pak následuje focení, úprava fotek a vkládání do e-shopu. Někdy stačí jen přepsat číslo, někdy stačí jen vyměnit fotku a někdy prostě musím vložit ten kus komplet. Každopádně tak jako tak, to zabere skoro celej den.
A jestli vás napadá otázka, proč si na to někoho nenajmu? Tak na to je velmi jednoduchá odpověď: páč to stojí prachy... 
Tady můj velmi oblíbený britský keramik: www.floriangadsby.com ... vidíte ten stav? Sold out, sold out, sold out... Krása. Zajímalo by mě, kolik lidí mu píše, že má vyprodaný e-shop. 
 
Proč vyskladňujete e-shop, když jedete na trhy?
Protože na trhy beru to, co je zároveň v e-shopu. Na trhu s sebou nemám počítač a nemůžu být nonstop na netu, takže nemůžu jednotlivé položky mazat. A vůbec, to se nedá uhlídat. Takže pokud mi najednou přijde objednávka v e-shopu, jenže ta objednaná věc je jen jedna a už je v taštičce některého ze zákazníků na trhu, tak je to prostě problém.  A co teď s tím? Co když to ten e-shopový člověk má jako dárek a potřebuje to hned? No? Co když se mu ta věc strašně líbí a bude zklamán, že mu píšu, že ji bohužel nemáme a že ji nevyrobíme napodruhé úplně stejně, případně vůbec, případně to bude několik týdnů trvat? No? Copak můžu lidem způsobovat takové zklamání? Nemůžu! Stačí, že jim způsobuju bolest tím, že toho mám málo v e-shopu. Takže to radši vyskladním a po trzích to zase doplním z toho, co zůstane a co se třeba během víkendu, kdy jsme na trzích, vypálí.
Takže tak!
 
Vyrábíte na zakázku?
Tak tohle je hodně zapeklité a nerada říkám, že ne. Ale musela jsem to prostě zkrouhnout. 
Věc se má tak:
1. Pokud chce jednou za čas někdo něco jinak, tak se to dá vcelku zvládat, ale pokud mi píše skoro každý den někdo, kdo chce ne jeden hrneček, ale celý servis a každý hrneček jiný a jinak velký, tak takhle se to nedá moc dělat. Případně by to bylo o dost dražší, protože kapacita výroby se tím velmi sníží. A my máme náklady a potřebujeme je platit a taky potřebujeme za něco jíst a občas si něco dopřát...
2. Když se ta věc nepovede na poprvé, tak ji musíme opakovat. Stačí hloupá chyba a je vymalováno. Nikdo vám ten pokažený kus nezaplatí, zato já ano. Dám příklad: měla jsem na zakázku vyrobit velkou tečkovanou mísu. Když byla z půlky vytečkovaná, tak do ní jedna neznalá paní sáhla a tečkování rozmazala. Mísu jsem musela umýt. Tečkovalo se znova. V tuto chvíli už práce na této míse vyšla na pár set. No a nakonec asi vlivem toho máčení, kdy se mísa musela za sucha umýt, při prvním výpalu praskla. Takže výsledek? Mínus osm set a to jen za práci, ještě mě to stálo materiál a výpal. V keramice se nedá nic předvídat. Stačí málo a je to v pr...
3. Musíme si okolo toho hrozně moc psát a já musím přemýšlet o tom jak to co nejlépe zformulovat, protože každý má ty vyjadřovací schopnosti jiný a ne vždy je úplně jednoduché se domluvit, obzvlášť když musím laikovi vysvětlovat proč to takhle prostě nejde udělat.
4. Asi 20% zakázek zůstane nevyzvednuto, případně na jejich vyzvednutí čekáme pár měsíců. A to mě opravdu nebaví.

Takže jsem se po dlouhém rozmýšlení rozhodla zakázky nepřijímat, abych se z toho nezbláznila. Člověk se musí naučit říkat ne. Ale je to teda náročný, to teda jo, protože ne všichni toto mé rozhodnutí respektují.
 
Kdy budete na Náplavce?
viz sekce TRHY 2017

Od kolika do kolika jste na Náplavce?
viz sekce TRHY 2017

Budete někdy na nějakých trzích?
viz sekce TRHY 2017

Kdy se za vámi můžu stavit v obchodě?
viz sekce KONTAKTY

Kde si můžu koupit vaše produkty?
viz sekce KONTAKTY 
viz sekce TRHY 2017
viz sekce E-SHOP
 
Kde můžu nakupovat, když nejsem z Prahy?
V e-shopu. Posíláme službou GLS kamkoliv po České republice buď po převodu peněz na náš účet, nebo na dobírku. Respektujte prosím e-shop. Máme ho proto, abychom si nemuseli složitě vypisovat číslo účtu, adresy a telefony a nemuseli se složitě domlouvat jakýže to hrnek vlastně chcete. V e-shopu je toho jen o něco méně než v kamenném obchodě.
Největší výběr bývá většinou na trzích.
 
Pro vás, kteří jste Emu objevili nedávno a neznáte její minulost, tak vězte, že v současné době jsme přibližně ztrojnásobili produkci a víc už růst nechceme, aby se úplně nevytratilo to kouzlo. Ono to prostě nejde donekonečna. A všechno není jen o tom "byznysu" a penězích. Je to především o pohodě a radosti z práce.